torsdag, december 18, 2014

Det snöar!

Idag jobbade jag bara en timme på morgonen, så mitt på dagen åkte jag och Chansa till Lappvattnet. Vi ska "fira jul" här i helgen då alla mina syskon kommer hit och jag åkte upp redan idag dels för att kunna promenera i skogen med Chansa och dels för att hjälpa mamma att baka och laga mat, eftersom hon halkade och gjorde sig illa i axeln häromdagen. Idag hann jag med att gå drygt en timmes promenad i skogen innan det blev helt mörkt. Det hann dock börja skymma innan vi var tillbaka. Dessutom har jag börjat göra fyllningarna till jultårtan som jag ska göra. 

Jag tog kameran med mig ut på promenaden, men bilderna blev inte speciellt bra eftersom ljuset var så dåligt. Jag är glad att jag tog med hennes blinkhalsand, för mot slutet av promenaden var de så pass mörkt att jag knappast hade sett henne om hon inte hade haft sitt blinkhalsband. Det lyser också upp rätt bra runtomkring, så om hon bara håller sig i närheten så ser jag rätt bra var jag går. 

 Den enda bilden på Chansa som blev någorlunda bra, från början av promenaden.

Huset, när vi kom tillbaka från promenaden. 

Nu i kväll började det också snöa och det har faktiskt lagt sig ett tunt vitt täcke på gården. Det snöar fortfarande, så jag hoppas att det ska fortsätta att snöa hela natten och att snön sedan ligger kvar. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att ni får en vit jul, här lär det ju inte bli det... :-( Och God Jul om du inte bloggar innan dess, kram på er!