fredag, december 19, 2014

Liten julafton.

Det fortsatte att snöa i natt och det har snöat en del under dagen också, så idag fick jag och Chansa gå en (nästan) halkfri promenad i skogen. Vi hade dock lite dåligt om tid för det var mycket som skulle göras: laga mat, baka, städa, klä julgranen och slå in några julklappar. Men det var i alla fall härligt att promenera i snö som omväxling.

Kameran hade jag med mig, men ljuset var förstås långt ifrån idealiskt. Även om vi var ute mitt på dagen så var det inte riktigt fullt dagsljus, men några bilder blev det i alla fall.

 Äntligen snö!

 Snöig gren.

 Chansa i ett snöigt landskap.

 Vackra damen.

 Ståtlig hund.

 Hoppas att jag ska kasta snöbollar till henne.

 Finaste mallen.

 Står och ser snygg ut.

 Poserar fint.


Chansa ligger på kökssoffan och övervakar matlagningen.

Chansa har slagit in sin julklapp till "morfar" och Maj.

Nu i kväll kom Fia, Matte och barnen och åt middag och senare på kvällen kom också Erik, Lina och barnen. Vi åt ett litet julbord (sillröra, sill, rökbomb, köttbullar, prinskorv och Janssons) och sedan bytte barnen julklappar med varandra. Eftersom både Liam och Isabell fått spel i julklapp så spelade vi både Kasta gris och Quizmysteriet tills det var dags att gå och sova. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh, snö. Jag längtar ihjäl mig!
Vad är en rökbomb? :-)