onsdag, januari 07, 2015

Tisdagsträning

Det har varit väldigt halt de senaste dagarna så jag har inte velat promenera så mycket med Chansa, men jag upptäckte att det gick rätt bra att sparka, trots att underlaget var ojämnt. Så i söndags när jag jobbade tog vi sparken istället för att gå. Det gick ordentligt undan och det var flera som kommenterade hur fort det gick. Dock gick det kanske lite väl fort efter jobbet när jag skulle hämta Chansa hos pappa och Maj. I en nerförsbacke tyckte jag att det började gå lite väl fort med tanke på att backen slutade i en gångtunnel där asfalten var framme. Jag försökte bromsa, men det var för isigt och ojämnt så jag fick obalans och föll. Sparken flög iväg upp på plogkanten och jag rullade iväg en liten bit. Det gjorde väldigt ont eftersom det var så isigt och det värsta var att jag gjorde slog armbågen, som jag redan hade ont i. Men det var värst med sparken, som gick sönder helt. Jag hoppas dock på att kunna laga den.

I går var det tisdag och det innebär tisdagsträning. Jag åkte med Susanne dit och det gjorde att Chansa till att börja med var lite för het, men hon lugnade ner sig och träningen gick rätt bra. Rutan verkar hon ha fattat och det går framåt med apporteringen. Hennes fria följ är riktigt fint, förutom stegförflyttningar bakåt. Hon är väldigt duktig på att backa och det är det som är problemet- hon backar alldeles för fort. Detsamma gäller krypet. Hon har förstått att hon ska krypa, men hon gör det med väldigt hög hastighet. Så där får jag jobba lite på att hon ska ta det lite lugnare. 

Några bilder från träningen.
 Penny.

 Josefine och Dex.

 Martina och Leia.

 Susanne och "lilla" Dio.

 Lena och Örn.

 Leia.

 Chansa tycker att det är för mycket fika och för lite träning. 

Chansa var lite trött när vi kom hem. 

Inga kommentarer: