lördag, februari 07, 2015

Vilken härlig dag!

Det var verkligen fint väder idag på förmiddagen och jag hade en plan att jag och Chansa skulle gå en långpromenad. Fast när jag kom ut så var det glashalt och jag bara gled eftersom det sluttar lite neråt just utanför dörren. Därför vände vi om in igen, drog på Chansa selen och tog en tur med sparken istället. Först sparkade vi bort till legdorna där jag tänkte att vi skulle gå en promenad. Det var dock för mjukt för att gå i skoterspåren och det var också en aning för mjukt att gå på den upptrampade stigen, så det blev inte så lång promenad. Jag drog på Chansa selen igen och så sparkade vi en längre sväng istället för att promenera. Dock tog vi en paus för lek och bus också. 

















Under sparkturen blåste det bitvis en hel del och hela eftermiddagen har blåsten bara ökat. Tydligen är det en storm vid namn Ole som är på väg. Igår kväll tränade jag lydnad här ute på parkeringen, körde vi rutan med band med lite blandat resultat, och det hade jag planerat att göra i kväll också, men på grund av stormvindarna så vi får nog hålla oss inne och titta på Melodifestivalen istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt vinterväder och låter perfekt för sparktur.

Anonym sa...


Halkade nyss in på din blogg av en slump och jag är enormt sugen på en mallanois så jag undrar om du kanske skulle kunna göra ett inlägg om hur rasen är och vad den kräver osv.

Ha en bra dag!

Vickan sa...

Jag är ingen expert, men jag ska försöka göra ett inlägg om rasen framöver :-)