söndag, februari 22, 2015

Furuögrund

I helgen skulle mamma bo i Furuögrund och passa Hugo och Frans, men eftersom hon har problem med axeln sedan hon ramlade så ville hon att jag också skulle följa med dit och då jag var ledig i helgen så gick det bra. Vi åkte dit på fredag eftermiddag och det var fortfarande ljust då, så jag gick direkt en timmes promenad med Chansa. Det var väldigt isigt och halt på vägen, men på skoterspåren i skogen var det ganska mjukt att gå. Jag hade kameran med mig, men det började skymma och bilderna blev inte särskilt bra.

 Full fart.

 Mycket spring i benen.

Igår var det också fint väder och dessutom lite kallare, så det var nästan helt perfekt att gå i skoterspåren. Dock var det en del skotrar ute, men eftersom sikten är bra och man hör dem på långt håll så är det inte svårt att undvika att vara i vägen för dem. När den första skotern passerade oss kopplade jag Chansa, men hon visade så lite intresse att hon sedan fick vara lös vid skotermötena och det gick hur bra som helst. Hon har verkligen blivit bra på självkontroll. Det sprang också en ekorre över spåret bara en liten bit framför oss och då hon såg den stannade hon upp och vände sig mot mig för att få belöning. Där känns det verkligen som att skvallerträningen lyckats! 

Fina skoterspår att gå i.

Min snygga hund.


Chansa har börjat lösa hår och snön var rätt hård, vilket är två saker som gör att hon tycker att det är väldigt skönt att rulla sig. Så här kommer en liten bildserie på henne när hon rullar sig. Ibland undrar man om hon är helt normal...





Vacker och glad.

Spanar.

Vi lekte lite med en tennisboll, som förstås inte höll mer än två kast (vilket jag förstås vet och därför köpt billigt). 

Startar för att få ta bollen.

Full fart.

Fina Chansa.

Sitter i solen.

Full fast, som vanligt.

Glad hund.

På eftermiddagen fick Chansa sitta i bilen medan vi hälsade på min moster en stund och när vi kom tillbaka till Furuögrund gick jag en kortare promenad med henne. Efter middagen ville Frasse se om Chansa kunde några konster så jag visade upp lite av vad hon kan och han var mycket imponerad.

Idag blev det bara en kort rastning innan vi åkte hem till stan. Chansa fick åka hem, medan jag åkte till Stiftsgården för årsmöte och lunch med brukshundklubben. När jag sedan kom hem efter mötet slappade vi bara i soffan och vilade upp oss efter helgen.

Inga kommentarer: