söndag, februari 01, 2015

Snöstorm

I helgen är jag ledig, jag slutade kl 13 i fredags och är ledig till kl 7 på tisdag morgon :-) Jag hade planerat att gå långa promenader med Chansa, träna lite lydnad samt slappa i soffan med en bra bok/film/serie och en kopp te, men det visade sig att det blev mest av det sistnämnda.

Igår förmiddag gick vi dock en promenad och pulsade oss fram i snön ute på legdorna, men så ringde syrran och frågade om jag skulle hänga med på hockey. Därför blev det bara ca en timmes promenad, men min plan var att gå en promenad när jag kom hem från hockeyn. Men under tiden jag duschade och gjorde mig klar för att möta syrran på stan så började det blåsa och när jag stod och väntade på bussen var det näst intill storm. Och därefter ökade både snöfallet och blåsten. Det var långa bilköer upp till arenan och Frasse och hans kompis Sixten som kom med hockeybussen från Byske stod och frös en lång stund medan de väntade på oss, de små stackarna.

Jag går ju inte så värst ofta på hockey och varenda gång jag har gjort det så har SAIK förlorat och till att börja med såg det ut att bli så igen. Spelet pågick i stort sett enbart på HV:s planhalva och SAIK hade mängder med målchanser, men pucken gick inte in. Sedan så lyckades HV ta sig över på SAIK:s planhalva och vips så hade de lyckats peta in ett mål, antagligen för att målvakten var så ouppvärmd av att bara ha stått där alldeles ensam och overksam. Men i sista perioden vände matchen och det var oavgjort i full tid. Efter förlängningen var det fortfarande oavgjort, så matchen avgjordes på straffar. Jag gillar spänningen med straffar och det blev ju inte sämre av att SAIK vann :-)

Efter matchen stannade vi kvar ett tag eftersom det var fan's corner och Frasse ville få autografer av ett par av spelarna.

 Maskotrace.

Frasse får autografer av Erik Hanses och Pontus Petterström.

När vi kom ut till bilen hade det t o m drivit snö IN i bilen och när jag blivit avsläppt på parkeringen fick jag bitvis pulsa i snö upp till knäna för att komma hem. Så någon promenad med Chansa blev det inte, bara ett par korta rastningar under kvällen. Hon skuttade dock mest runt och ville leka när hon skulle rastas.

Det är fortfarande snöstorm, men vi har i alla fall gått en promenad. Egentligen gillar jag sånt här väder, för det är skönt att vara rätt så ensam om att vara ute, men det är en aning jobbigt att pulsa i djupsnö. Jag hade dock turen att gå ut rätt snart efter att gångvägarna blivit plogade, så det var bara på vissa ställen som det hade hunnit driva upp snö så att jag fick pulsa. Chansa tyckte att det var hur kul som helst att vara ute; i hennes värld är snöstorm = toppenväder.
 Så här såg det ut utanför dörren när vi skulle ut. 

 Och så här såg det ut utanför mitt fönster.

 Lyckliga snömonstret.

 Full fart. 

 Lilla snönosen. 

 Bra motion att plumsa i djupsnön. 

Försvinner nästan i snön. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut som förrförra vintern hos oss, då var det så höga drivor här att det tog mig och Uzie 20 minuter att gå runt huset och då var hon tvungen att skutta fram och hittade ingenstans att sätta sig och kissa. Tur att Chansa gillar snö så mycket. :-)