tisdag, april 07, 2015

Ett år äldre

Idag blev jag ett år äldre och dagen började bra med presenter och en promenad i skogen med Chansa innan vi åkte hem från Lappvattnet.
 Poserar fint.

 Min lilla skönhet.

 Det var som vanligt full fart.

 Racerråttan.

 Dyker ner i snön. 

 Sååå synd att jag inte fick med hela svansen, för då hade det här blivit en riktig kanonbild. 

 Hittar kongen i snön.

 Vi hittade lite barmark också. 

Världens snyggaste malle. 

Sedan åt jag lunch på Coop med mamma, Agneta och Tage. När jag kom hem bakade jag. Det blev tigerkaksbrownies och jag tror att de blev riktigt bra. Hälften gick i alla fall åt när jag bjöd på dem på träningen. Jag tycker ju inte så värst mycket om bakverk (fast jag gillar att baka), men jag åt faktiskt en kaka och jag tyckte att de var helt okej.

Träningen är jag också nöjd med. Vi körde genom tvåan med kommendering och hon gick ett riktigt bra fritt följ, gjorde ett mycket fint läggande och en bra inkallning, dock med ett snett sättande. Rutan gjorde hon väldigt snyggt, fast det var i och för sig lite fusk för jag hade en target utlagd. Hon gjorde en helt okej apportering med inte alltför mycket tugg, ett perfekt hopp och en ganska usel fjärrdirigering. Jag nötte sedan lite extra på fjärrdirigeringen och ibland funkar det bra och ibland flyttar hon i sidled. Oftast flyttar hon i sidled för att hon lägger sig på ena skinkan, men det händer ibland att hon flyttar i sidled ändå. Jag måste verkligen fundera ut en lösning på det problemet.

Jag var ju också lite orolig för att hon skulle ha fått för sig att ta konerna på rutan, så därför körde jag enbart skick med target idag. Det gick bra och hon struntade fullständigt i konerna, så det känns ju i alla fall skönt. Vi la också platsliggning två gånger, en i början av träningen och en i slutet. Båda gångerna fick hon ligga i fem minuter.  Chansa låg riktigt bra, fast andra gången fick jag säga till om nosandet ett par gånger. Det var ovanligt mycket kaninbajs på golvet efter kaninhoppningen, så jag gissar att det luktade mycket just där hon låg andra gången.

 Platsliggning nr 1: Perle, Chansa, Klumpen, Udo och Milla. 

Platsliggning nr 2: Penny, Lexus, Chansa, Leja, Ilo, Udo, Gåva och Milla. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fick du i present då? :-)