torsdag, april 30, 2015

Bilder från Rambokursen


I söndags var det en tjej som gillar att fota och ville öva lite grann med på Rambokursen. Vi har fått tillstånd av henne att kopiera och lägga ut bilderna, så här är en del av hennes bilder. Det var en massa fina bilder på alla hundar och om jag kunnat skulle jag ha lagt ut allihop, men det skulle bli alldeles för mycket så jag får begränsa mig till bilder på Chansa. Foto: Yvonne Lindvall

 Uppvärmning med att klättra på cementblock.

Min favoritbild. Under Rambokursen har jag haft stor nytta av att jag har tränat så mycket på stadga, för det är väldigt bra att kunna lägga henne under tiden jag själv klättrar och klänger för att komma upp eller ner till de ställen som hon så enkelt tar sig till.

 Hoppar upp på en upp- och nervänd vagn.

 Får belöning (inte så mycket för att hon hoppade upp som för att hon stannade upp och stod stilla). 

 Klättrar i en däckhög.

 Lite stöd i en vinglig hög av däck.

 Josefine och Dex, Elin och Nato och jag och Chansa.

 Chansa undrar varför det tar sån tid. 

 Chansa gillar allt med Rambokursen utom att bli lyft. Men vi jobbar på det. 

 Liten malle bland stora däck.

 Både snygg och modig. 

  Jag och Chansa, Lena och Melker och Ebba och Raya, som tagit sig ända upp på taket.

 Nytt område med ännu mer att klättra över, balansera på och krypa genom. 

 Chansa: Ska jag inte få en korvbit för att jag hoppade upp hit?
Matte: Nej, du har inte gjort dig förtjänt av godis för en sån här enkel grej. 
Chansa: Vadå enkelt? Hoppa upp hit i ett språng själv så får du se hur enkelt det är.
Matte: Okej, du får väl en korvbit då.

 Att krypa genom saker är Chansas favoritgrej.

 Klättra på stege. 

 Kommer i full fart genom cementringarna och hejdades inte av rören nedanför, för hon fortsatte i full fart förbi bort mig till plaströren som hon älskade att springa genom. 

 Instruktören Susanne.

Hela gänget. 

Nöjd hund efter kursens slut (och en mycket smutsig matte).

Inga kommentarer: