lördag, juli 25, 2015

Mera spårande

Igår kväll strax innan jag skulle cykla till jobbet ringde en från bemanningen och undrade om jag istället för att jobba natten kunde tänka mig att börja kl 15 idag och jobba till kl 8 i morgon. Jag sa att jag inte kunde det för att jag har hund och ingen hundvakt. Människan ställer då frågan "Blir det för länge för hunden?" och erbjöd mig att börja kl 16 istället...  Man kan nästan gissa sig till att människan ifråga inte själv är hundägare.

Eftersom det verkligen var kris om folk blev det ändå så att jag jobbar den tiden och fick ta Chansa med på jobbet. Det innebar att jag blev ledig under dagen och vad ska man göra med en ledig dag om inte träna hund? Det blev därför spår i skogen på Anderstorp tillsammans med Jimmie och hans hundar.

För en gångs skull gick Jimmie ett spår åt mig och Chansa i helt normal terräng. Spåret var inte särskilt långt eftersom vi gått långa spår de två senaste gångerna vi spårat och med en återgång. Chansa spårade bra, löste återgången fint och hittade sina pinnar.

 Medan vi väntade på Jimmie fick Chansa vara fotomodell (fast den här bilden var den enda som blev bra).

 Chansa väntar med vi lägger ut spår.

 Chansa spårar.

Har hittat en pinne.

Ibland ser hon lite knäpp ut.

 Får kampa som belöning för hittade pinnar.

 Bus med brandslangen.

Chansa vill busa mer.

Efter spåret blev vi lite sena och det blev ganska stressigt att hinna till jobbet, men på jobbet är det som tur var inte särskilt stressigt. Vi har bl a suttit ute på altanen och gått en promenad i det fina vädret. Chansa skötte sig riktigt bra under promenaden och gick mestadels i löst hängande koppel bredvid rullstolen. Nu sover hon djupt och jag ska hålla mig vaken resten av natten med hjälp av någon film och lite TV-serier.

Chansa på promenad.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vadå, skulle 17+ timmar vara för länge för en hund att vara ensam utan rastning? Näääää. *himlar med ögonen* Skönt att du fick ta med Chansa till jobbet då, det var snällt av dig att ta det passet tycker jag.