fredag, oktober 26, 2007

Tenta

Idag har jag haft en tenta i sociolingvistik. Pluggandet inför tentan har dock inte gått så bra. Jag är jätteförkyld och det känns som att hjärnan har varit så full med snor att ingen kunskap kunde fastna de korta stunder som jag orkade plugga. Hjärnan funkade inte riktigt som den skulle när jag skrev tentan heller och jag är inte helt säker på att jag alltid svarade på det läraren frågade efter. Det känns som om jag borde ha klarat att bli godkänd, men det finns ändå en risk att jag kan bli underkänd för första gången sedan jag började plugga.

I onsdags var det temakväll på klubben. Två hundförare från polisen var där och berättade om sitt arbete samt visade upp ett hårt spår med en av sina hundar. Det var intressant att höra om hur de tränar spår och hade jag bara haft en hund som gillade att spåra hade jag nog testat en del idéer som jag fick. Fast kanske jag borde prova något nytt, t ex hårda spår, med Myrrha- ibland tror jag att hon är så ointresserad av spår just för att det är lite för enkelt. Hon skärper ju till sig och spårar mycket bättre om spåret t ex legat över natten.

Myrrha är ganska less på att vara i stillhet nu. Hon får ju medicin så hon känner ju heller inte riktigt om hon har ont eller inte, så hon tigger verkligen om uppmärksamhet. Jag har kört lite te-letande med henne för att hon ska få använda nosen lite grann. Hon börjar bli ganska duktig på själva te-letandet, men sittmarkeringarna måste vi jobba lite mer med.

Idag har jag köpt en ny stor resväska med hjul och har börjat packa lite grann. Det är lite svårt att packa för så pass lång tid som sex veckor och man har ju ingen aning om hur vädret kommer att vara. Men jag försöker att inte packa allt för mycket; jag vill ju ha lite plats kvar för de kläder som jag tänker köpa i England. Jag är visserligen ingen person som älskar att gå på stan och köpa kläder, men nog tänker jag handla lite kläder i England ändå. Och böcker- de är tydligen billigare i England än här hemma.

Inga kommentarer: