onsdag, juni 11, 2008

Lång kvällspromenad på stranden

I måndags kväll åkte jag och Jonas ut till Skallön, som är en udde ute i havet sydost om Bureå. Det gick inte att köra bil ända fram till havet så vi fick gå en bit genom skogen och sedan gick vi längs den steniga stranden tills vi kom till en stig så att vi kunde gå genom skogen tillbaka till bilen. Det blev en promenad på ca 2 timmar, men vi gick nog inte särskilt långt egentligen. Det går bara inte särskilt fort att gå på stenar som är blöta och rör på sig.

Jag hade gärna fotat lite grann, men det regnade så det var inte precis idealiska förhållanden för fotografering. Men jag tog i alla fall en bild på Myrrha som poserar på en sten. Myrrha tyckte att det var kul att gå en långpromenad, men hon uppskattade inte att gå på stenarna särskilt mycket. Inte förrän vi var på väg tillbaka till bilen upptäckte jag skylten som talade om att området är naturreservat, så jag har antagligen brutit mot någon föreskrift genom att ha Myrrha lös. Men jag tror egentligen inte att hon stört djurlivet mer än vad vi gjorde, eftersom hon ju varit med oss hela tiden.

Igår hade jag aktivitetskurs. Förra gången upptäckte jag att det var några hundar som hade problem med att förstå "nej" och även "bra". Jag har på tidigare kurser och bland folk jag träffar lagt märke till att många tror att "nej" och "bra" är något som hundar kan automatiskt, men så är det ju inte. Det är ju ord som måste läras in precis som allt annat. Därför gjorde vi nej-övningar där de också fick öva på att berömma hundarna. Vädret var dock inte det bästa, det regnade och var rätt kallt, så därför blev det inte så mycket utomhusövningar.

Idag har jag tränat lite lydnad med Myrrha, men annars har jag mest bara läst och suttit vid datorn. Men ikväll blir det onsdagsträning och sektormöte.

Inga kommentarer: