söndag, juni 29, 2008

Stadsfesten

I helgen har det varit Stadsfest här i stan. Det började i onsdags med drakbåtsrodden. Vädret var dock inte särskilt kul; det var mulet och riktigt kallt. Dessutom var jag på klubben på eftermiddagen för att bygga MH-banan, så jag och Myrrha nöjde oss därför med att bara gå dit för att äta middag, eftersom Jonas ändå var borta. Redan i tisdags när de hade börjat sätta upp stängslen insåg Myrrha att det var festival på gång och satte gensat ner nosen i marken för hon är ju en erfaren hund som vet att det alltid finns något ätbart på marken på festivaler och marknader.

I torsdags var jag figurant på Ulla-Britts MH. Det var väldigt länge sedan jag var figge, men det var kul att få göra både avståndsleken och vara spöke. Kul också att se så sociala och modiga leonberger, för de leonberger från andra uppfödare som jag har sett på MH har varit både reserverade och rädda. Elisabeth var testledare för första gången och gjorde ett väldigt bra jobb. Jag var dock inte med hela dagen, utan Annika fick vara A-figge för de sista tre hundarna. Detta för att jag egentligen skulle ha börjat jobba kl 16, men jag hade bytt med en jobbarkompis och blev därför ledig.

Men eftersom jag skulle till Maria R på fest ville jag gärna komma hem i tid för att hinna duscha och byta kläder. När jag skulle cykla iväg till Maria upptäckte jag att någon stuckit hål på mina cykeldäck, vilket jag blev ordentligt irriterad över. Det blev i alla fall en väldigt trevlig fest hos Maria, där vi grillade (i alla fall jag och Lena) och åt ugnsrostade grönsaker m m. Sedan fortsatte vi festen i öltälten på Stadsfesten.
Aija och Idefix var festens vildaste deltagare.

"Passa dig din lilla malleplutt, annars får du smaka på ett tandlöst tollarbett."

"Men släpp den då, din jäkla fladdermusmalle!"

"Vaddå rädd för den stora arga mallen? Inte jag i alla fall!"

"Inte för att jag är rädd för Tikka, men det kan ju aldrig skada att sitta i knät."

Frida och Jonte, som kastar boll till den stora stygga mallen.

Maria

Stina, vacker som vanligt

I fredags gick jag och Myrrha en promenad och sedan åt vi en sen lunch på stan (enligt min mening så är maten det bästa med Stadsfesten!). Jag har jobbat inatt och Myrrha har varit med mig på jobbet. Det blev sent innan jag somnade på jobbet eftesom jag inte kunde somna på grund av ljuden från Europes spelning (tyvärr hördes bara musiken, ingen sång) som höll på till nästan halv två. Konstigt att jag aldrig blivit särskilt störd av ljuden från Stadsfesten när jag är hemma, trots att vi bor bara 100 meter från stora scenen???

När jag slutade jobba halv två igår gick jag och Myrrha direkt ner till Stadsfesten för att äta lunch. Det blev thaimat som jag åt i Stadsparken, eftersom vädret tillät det. Sedan gick jag också runt på bl a tivolit för att fota lite grann.

"Hmm, undrar vad det kan ha varit i den här lådan?"

"Mmm, kryddstark thailändsk mat. Mums!"

Break-Dance heter den här karusellen och den såg riktigt kul ut.

Den här karusellen heter Over the Top och såg inte särskilt läskig ut.

Den är karusellen skulle det dock aldrig falla mig in att prova på.

Den här såg också lite väl läskig ut för min smak, men enligt brorsans sambos dotter Isabell var den jättekul.

Inga kommentarer: