måndag, juni 23, 2008

Midsommarhelgen

På midsommarafton jobbade jag 9-17 så vårt midsommarfirande sträckte sig till att äta lite god mat på kvällen. Men på midsommardagen var jag ledig så vi åkte upp till stugan på förmiddagen. Här i stan var det bra väder när vi åkte, men på vägen dit hamnade vi mitt i ett åskväder och det regnade riktigt rejält. Väl framme i stugan regnade det inte så mycket, men det åskade en hel del. Strömmen hade gått så vi fick sitta i mörker tills strömmen kom tillbaka, vilket den gjorde ganska snabbt. Myrrha var dock inte så bekymrad om att det åskade utan ville hemskt gärna vara ute och strosa på gården. Jag inbillade mig förstås att hon skulle bli träffad av blixten, men insåg att det nog ändå inte var särskilt sannolikt så hon fick vara ute. Fast när det började regna rikitgt ordentligt ville hon faktiskt komma in; sånt regn gör ju faktiskt ont.

Efter åskvädret kom solen fram igen så jag passade på att ta kameran med mig ut och fota lite grann, med rätt mycket fokus på vattendroppar.
Midsommarblomster med vattendroppar

Vattendroppe på klöverblad

Min favoritbild från helgen, vattendroppar på ett grässtrå

Mera vattendroppar

Vattendroppar på en av blommorna i rabatten.

Middagsmaten på grillen

Myrrha passar på att visa ett av sina gosedjur runt på gården.

På söndagen tog jag lite bilder på stugan för Harry ville ha en som bakgrundsbild på datorn.

Medan jag var ute och fotade stugan hopade sig åskmolnen.

Jag och Jonas åkte ut till Strå. Den här bron var ny sedan vi var där sist.

Myrrha uppe på kanten vid Stråbruket. Tyvärr började det regna ganska ordentligt så vi var tvungna att åka hem för jag jobbade natt och började klockan fyra.

Inga kommentarer: