lördag, juli 09, 2011

Packning

Just nu håller jag för fullt på att packa inför Tåmelägret. Tänk att man behöver så mycket med sig för sig själv och en hund! Sovsäcken hittar jag dock inte (jag förstår inte vart den kan ha tagit vägen; jag hade den ju på Tåme förra året), så det hoppas jag att jag kan låna av någon.

I veckan har det varit ganska fullt upp. Jag har jobbat en hel del. I tisdags åkte jag och Susanne till Byske (eller rättare sagt Furuögrund) för att gå på nostalgikväll på Lanternan. Först åt vi tacos hemma hos syrran och sedan gick vi över till Åman och Camilla innan vi cyklade in till Byske. Det et blev också en riktig nostalgikväll eftersom jag träffade en massa folk som jag inte träffat på väldigt länge. Det var riktigt roligt.

Chansa hade kanske mindre roligt, som fick ligga i buren hemma hos syrran medan vi var borta. Men hon verkade rätt nöjd ändå. Hon fick ju först vara ute på gården en stor del av kvällen och på onsdag förmiddag och det trivs hon ju jättebra med.

Chansa leker med en flaska Carlsberg Hof (en plastflaska, så ingen tror att jag låter hunden leka med ölflaskor i glas).

Det har varit väldigt varmt i veckan och därför har jag och Chansa inte gjort speciellt mycket. Lite lydnadsträning har det blivit, men bara några minuter då och då. Chansa orkar nog med värmen, men jag har varit rätt trött efter att ha jobbat hela dagar i denna värme.

Igår åkte jag till Falkträsket med min brukare. Det var faktiskt första gången jag var där, men det är mycket möjligt att jag cyklar dit någon fler gång i sommar. Fast det var rätt jobbigt att cykla dit; mycket uppför och fruktansvärt varmt. Hemvägen gick bättre, men då fick jag ändå cykla som en galning eftersom vi skulle ha personalmöte direkt efter jobbet. Efter det köpte jag middag på Subway och gick hem och latade mig, för nu har jag semester en hel vecka! Det känns otroligt skönt och välbehövligt.

Men jag latade mig inte bara i går kväll, utan jag började faktiskt packa och vid halv elva kom jag på att jag behövde tvätta lite och eftersom tvättstugan var ledig (det är väl ingen som är så knäpp som jag som tvättar vid den tiden en fredagkväll) körde jag en maskin. Nu börjar jag i alla fall vara klar med packningen och jag hoppas att jag har kommit ihåg att ta med allt jag behöver. Så nu drar jag och Chansa iväg på Tåmelägret!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ha så skitkul! Och vad är det med hundar och PET-flaskor egentligen? Jag använder halvliters för att lägga godis i, sen åker de ut i uppletanderutan. Det är en favvo hos Uzie.

Ingalill sa...

Hej på er!
Jag har bytt blogg eftersom min opera-blogg krånglar så förbenat.

Du får gärna länka om till denna: http://ingisblogg.blogspot.com/

Hoppas ni haft en trevlig och givande lägervecka :)

/Ingalill o Hedvig