tisdag, september 27, 2011

Shopping

Idag började vi dagen med att ta tåget/tunnelbanan in till stan och sedan tog vi en promenad från Embankment till Leicester Square för att kolla om musikalbiljetter. Jag hade läst att musikalen vi ville se, Rock of Ages, hade premiär i september, men det visade sig att den hade premiär just idag, så det var naturligtvis omöjligt att få tag på biljetter.

Sedan promenerade vi från Leicester Square till Oxford Street för att shoppa lite mera. Eftersom det inte var speciellt effektivt att shoppa tillsammans (igår lyckades vi inte ta oss mer än ca 200 m längs Oxford Street) delade vi upp oss när vi hade ätit lunch. Jag gick först till Waterstone's och köpte några (ganska många) böcker och sedan gick jag lite i ett par affärer på Oxford Street, men tröttnade rätt snabbt på det och gick till Carnaby Street istället.

Fia och Johanna vid en fontän på Trafalgar Square.

Mitt i London (nästan). Det är från en av statyerna på Trafalgar Square som man mäter avståndet till London.

Levande konst utanför National Gallery. 

Carnaby Street.

Shakespeare's Head, vår "stampub". 

Efter shoppingen promenerade vi till Chinatown för att äta middag. 

En söt liten figur på en husvägg i Chinatown.

På väg till tunnelbanestationen för att åka hemåt igen, med Coliseum (operahuset) i bakgrunden.

En röd telefonkiosk.

Utsikt mot The Shard från stationen i Tower Hill. 

Silhuetter i solnedgång.

Tunnelbaneskylten.

Kortspel och ett par öl på hotellet (det ser kanske inte ut som att vi hade speciellt kul, men det hade vi). 

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag hade tyckt det var roligare om du sett den blå telefonkiosken. ;-)

Vilka härliga bilder och vad avundsjuk jag är på dig! Saknar London som en galning, det är nästan exakt 9 år sen jag var där senast. *suckar djupt* Om inte annat kommer jag att önska mig en resa dit i 40-årspresent. Det är bara 3 år dit. :-/
Jag var i Camden på loppis, det var underbart. <3