fredag, september 21, 2012

Spår

Idag jobbade jag bara några timmar på morgonen, så direkt efter jobbet åkte jag och Chansa ut i skogen för att spåra tillsammans med Anna och Indra. Chansa fick ett spår med två 90-gradersvinklar och 7 föremål och det fick ligga en timme. Jag var jättenöjd med hennes spårarbete. Hon snurrade bara lite vid första vinkeln och den andra tog hon klockrent. Hon plockade upp alla föremål, vilket jag i och för sig inte borde vara nöjd med eftersom jag håller på att lära om henne till liggmarkering. Jag har dock börjat fundera på om det kanske går att låta henne apportera pinnar i skogsspår och ha liggmarkering på hårda spår och miniuppletande. Hon gör ju redan självmant åtskillnad på det. Det är dock något jag ska fundera lite mer på.

Jag hade med mig kameran och Anna tog lite bilder på oss när vi spårade (Foto: Anna Lindqvist):

Väntar på att jag ska få på mig handskar (som jag så väl behöver för att inte bränna mig i händerna) och knäppa fast linan i selen.

Spårar.

Busar när hon har hittat en apport.

Mera bus efter apport. 

Köttbulleutdelning efter hittad apport.

Vill ha mera köttbullar!

Vill att jag ska kasta kongen.

Försöker fånga kongen.

Här ser man hur snyggt hon tog den andra vinkeln, som var precis vid trädet som linan går runt. 

Kampar med kampgrejen i slutet. 

Full fart!

Nöjd hund med sitt "byte".

Efter spåret släppte Anna av mig på klubben, för jag lämnade min cykel där i onsdags. Vi cyklade upp på onsdagsträningen och jag la platsliggning både med skott och utan. Med skott låg hon jättebra, eftersom jag denna gång la henne med ryggen mot skytten (förra gången såg hon skytten och låg och laddade så att det blev en del pip och gnäll). Hon låg i och för sig riktigt bra utan skott också, men från att ha legat avslappnat rusade hon upp mot agilityplanen (där det var ganska livligt och högljutt). Jag hade ju dock koppel på henne så hon kom ingen vart och sedan jag lagt tillbaka henne låg hon lugnt och fint igen.

Efter onsdagsträningen hade vi möte och när jag skulle cykla hem efter mötet ösregnade det så att det dånade i taket. Jenny W erbjöd mig skjuts hem och det var jag tacksam för. Det var dock inte så långvarigt regn, för innan vi var hemma hos mig hade det slutat regna. Jag iddes inte gå upp och hämta cykeln igår efter jobbet, men idag fick vi en skön cykeltur efter spårandet så nu ligger Chansa och sover, nöjd och glad. Själv har jag gjort lite ärenden på stan och lite annat, men nu är det dags att sätta sig i soffan och fredagsmysa lite med mallen.

Inga kommentarer: