lördag, januari 12, 2013

Fint väder och promenad

Nu när jag är frisk från förkylningen (ja, i alla fall nästan) så har jag och Chansa börjat vara ute mer. Vädret är heller inte lika trist och tråkigt som det var hela december, så nu känns det faktiskt roligt med utomhusaktiviteter. I går tog vi en tur runt hela Anderstorp med sparken. Hon är verkligen en äkta draghund och det är så kul att sparka med henne (fast i själva verket sparkar jag inte mycket, eftersom hon drar så bra). Det var faktiskt så kul att vi inte bara tog en tur runt området, utan också sparkade lite kors och tvärs i området eftersom jag tyckte det var så kul att jag inte ville komma hem för fort :-)

Idag var det riktigt fint väder, så självklart blev det en långpromenad. Vi gick en tur på ca 2 timmar längs skoterspåren och det var riktigt härligt. Jag tog kameran med mig, så här är några bilder från dagens promenad:


 Lite kall om tassen.

 Plumsar i snön.

 Fångar kongen i farten.

 Attack!

 Ut i snön på jakt efter kongen.

 Motljus.

 Redo för nya lekar.

 Världens snyggaste Chansa.


  Hoppar efter snöklumpar.



 Jag gillar hennes stil :-)

 Försöker fånga snöklump.

Oj då, om man hoppar upp måste man visst komma ner igen också.

Alla bilder blir inte bra... 
Men jag gillade den här eftersom man verkligen måste titta en extra gång och undra vad hon gör :-)

Inga kommentarer: