torsdag, januari 17, 2013

Vackra vita vinterland

I förmiddags när vi skulle gå ut visade termometern på -22 grader. Det är ju inte för kallt för en långpromenad så jag tänkte att vi skulle gå på skoterspåren. Det måste dock ha varit kallare där, för Chansa frös så att hon skakade. Jag har aldrig sett henne frysa så mycket sedan hon var liten valp, så det blev bara en timmes promenad. Men jag tror ändå att hon tyckte att det var skönt med en promenad. Det tyckte jag i alla fall. Det är skönt att man är nästan ensam ute och dessutom är det väldigt vackert. Träden var enormt vackra med tjockt med frost på grenarna. Jag är glad att jag hade kameran med mig :-)











Det blev mest bilder på träd idag, men självklart blev det också några bilder på Chansa. 
Snönos.

Snygging.

Vill att jag ska kasta snöklumpar. 

Trots att det bara blev en timmes promenad verkar hon ganska nöjd och sover just nu gott. Hon fick en alldeles ny "biabädd" (inte äkta, utan köpt billigt på Biltema) igår. Hon hade ju tuggat sönder sin biabädd, så den slängde jag när jag adventsstädade och så köpte jag en ny, fin hundsäng i plast åt henne, som jag bäddade med filtar och kuddar. Men det passade inte prinsessan. Hon la sig i den när jag sa åt henne att göra det, men såg ut som att den var rena tortyren och tog första bästa chans att gå därifrån. När jag inte var hemma drog hon ut alla filtar ur den och bäddade åt sig bredvid hundsängen :-) Så nu är hon mycket nöjd med sin nya, fina bädd. 

Igår hade jag klickerkurs, så jag och Chansa var där i mycket god tid för att hinna med att träna före kursen. Det var riktigt skönt att ha en hel inomhuslokal alldeles för sig själv, så vi hann träna en hel del. Hon uppförde sig också alldeles utmärkt när jag hade kurs. Hon är väldigt avslappnad när man sitter ner i kurslokalen och även när jag binder upp henne vid sidan av. Och det jag är mest stolt över är att jag kunde lägga henne mitt i en cirkel av andra hundar för att gå in i det andra rummet för att hämta en grej, trots att ett par av hundarna var lite stökiga! Hon har verkligen gjort stora framsteg :-)

1 kommentar:

Jenny sa...

Vilka UNDERBARA bilder! Vintern är verkligen helt fantastisk ibland.

Jag köpte en jättefin vadderad fluffig hundsäng till min första hund när han blev gammal och stel, men han gjorde som Chansa - lade sig i den på kommando men såg ut som jag bad honom lägga sig i bajs. :D
Kram på er!