tisdag, september 30, 2014

Mamma Mia

Jag har många gånger blivit rekommenderad att åka till Camden Market när jag varit i London, men hittills har det aldrig blivit av. Inte förrän idag, då vi efter att ha ätit frukost på stället bredvid hotellet (frukost ingick inte på vårt hotell) tog tunnelbanan till Camden Market. Och det var verkligen värt att åka dit. Vi hade en väldigt trevlig dag med att strosa omkring och titta på saker, shoppa och äta.


 Många av affärerna var väldigt vackert dekorerade.

 Man kan inte ta miste på att detta är en skoaffär.

 Camden Lock Market.

En del av marknaden.

 En av saluhallarna inomhus.

 Lejonstaty.

 Kim och lejonet.


Man kunde köpa lunch på valfritt ställe och sedan sätta sig på dessa och äta med utsikt över kanalen. 

Den här utsikten hade jag och Johanna när vi åt vår mycket goda thaimat.

Jag köpte en mycket fin kjol av märket nicola quilter som ser ut så här. Jag köpte också ett par skor som var hur snygga som helst. De var dock ordentligt dyra, trots att jag lyckades pruta ner dem från 175 pund till 125 pund. Dessutom köpte jag en del annat också, t ex en väldigt läcker "vindsnurra" och ett slags kulor som man kan plantera blommor i. Jag och Fia provade också på fotbehandling av fiskar. Vi pratade nämligen om det kvällen innan och både jag och Fia sa att vi ville prova på det någon gång och när vi nu lyckades hitta ett ställe där vi fick en kvarts behandling för bara 5 pund så kunde vi ju bara inte låta bli.

 En målning av John Lennon.

På den här puben tog vi en öl, mest bara för att få möjlighet att använda deras toalett. 

Efter Camden Market tog vi tunnelbanan till Leicester Square för att köpa biljetter till någon musikal. Vi hade inte bestämt vilken musikal vi skulle se eftersom ingen av oss kände att det fanns någon som vi absolut ville se. När vi var där bestämde vi oss dock ganska snabbt för att det var Mamma Mia vi ville se. Det fanns billiga biljetter till samma kväll och eftersom klockan redan var fyra så fick vi lite bråttom att hinna med det vi tänkt. Fia och Johanna åkte tillbaka till hotellet, för de var inte så intresserade av att titta på en vägg, så jag, Adam och Kim stressade iväg till 


för att titta på Platform 3/4.

 Adam på väg genom väggen till Hogwarts Express.

 Kim.

Jag på Platform 9 3/4 (fast det är förstås inte den "riktiga" Platform 9 3/4).

 En rulltrappa i tunnelbanan.

 Undergroundskylt.

Tunnelbanetåg.

Sedan skyndade vi oss tillbaka till hotellet och gjorde oss klara för musikalen. Vi hade förstås inte lyckats få fem platser bredvid varandra, så vi hade 3 + 2 platser. När vi skulle bestämma vem som skulle sitta var kom vi på idén att lotta platserna, så första halvan satt jag med Adam och Fia. Sedan lottade vi om i pausen och då satt jag med Kim. Mamma Mia var mycket bra och det enda som jag upplevde som lite negativt var att publiken var lite tråkig. När jag och Fia såg We Will Rock You så var det lite engagemang i publiken, men inte den här gången. 

Efter musikalen tog vi en promenad och hamnade på en uteservering där vi åt pizza och drack öl/vin. När de ville bli av med oss för att de stängde fortsatte vi promenaden, men eftersom alla pubar höll på att stänga åkte vi tillbaka till hotellet för att spela spel och dricka vin. 

1 kommentar:

Anonym sa...

*suckar* Aaaavis. Kjolen är ju hur ball som helst, ascool! Camden Market var jag på en snabbis en av gångerna jag var i London, jag bodde rätt nära den när jag bodde hos min kompis men jag hann inte ta det lugnt och bara titta ordentligt då. Vill hemskt gärna åka tillbaka!
Musikaler är ingen favorit hos mig så det hade jag nog skippat, men shoppingen... *dreglar*