fredag, mars 20, 2015

Tävlingsträning

I tisdags var det som vanligt inomhusträning och jag och Chansa cyklade dit. Eftersom jag inte hade haft tid att gå någon långpromenad på dagen var Chansa lite speedad just när vi kom dit, men sedan gick träningen riktigt bra. Framför allt krypet är jag riktigt nöjd med. Nu kryper hon vid sidan på kommando. Visserligen bara några steg, men hon kryper väldigt bra. Platsliggningen gick också riktigt bra och att Martina gick tillbaka till Leja och klappade henne så att hon rullade runt på sidan brydde hon sig inte om annat än att hon tittade dit.

Jag och Anna har pratat lite om att tävla inom den närmaste framtiden, fast vi har inte bestämt när eller var än. Mot slutet när det inte var så mycket folk körde vi igenom momenten med kommendering, ettan för Anna och Udo och tvåan för mig och Chansa. Jag kan dock inte direkt påstå att det gick bra. Fria följet var okej, men läggandet gjorde hon inte. Inkallningen var dock helt perfekt. När vi gjorde rutan bad jag Anna att ställa sig bredvid rutan, men missen var att hon inte gick dit förrän efter att vi hade ställt upp, så när jag skickade henne sprang hon till Anna istället. När jag skickade om henne, sprang hon dock fint till rutan. Apporteringen var bra och hoppet var okej, dock med ett par extra kommandon för att hon skulle sätta sig. Fjärren var dock rent av bedrövlig; hon flyttade sig säkert en hundlängd i sidled. Så vi har en hel del att jobba på innan det är dags att tävla.

I onsdags gick vi en långpromenad på skaren och det var riktigt härligt, trots att det blåste en del.
 Som vanligt var det full fart.

 Det gäller att hålla tungan rätt i munnen.

 Snyggaste hunden.

Det hade tinat upp en hel del sedan vi var där sist. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Schyssta bilder när hon har vidöppen mun, hon ser helt galen ut! :D <3