söndag, augusti 26, 2007

SM i Piteå

Igår åkte jag, Stina och Jenny upp till Piteå för att titta på SM i bruks och IPO. Vädret var inte direkt på vår sida eftersom det spöregnade. Men när SM är så nära som Piteå kan man ju inte låta bli att åka dit oavsett väder. På eftermiddagen slutade det också regna, även om det fortfarande var mulet och lite kyligt. Vädret kunde ju ingen göra något åt, men en stor besvikelse var att det inte fanns något annat än hamburgare att äta.

Vi gick runt och tittade lite på de olika gruppernas lydnad. Bl a såg vi lydnaden för SM:ets kanske ovanligaste ras, en vorsteh, som tävlade i sök. På eftermiddagen var det planskyddet som gällde. Vi hann dock inte se alla hundar i skyddet, men den sista hunden vi såg visade sig bli årets vinnare, så det var ju kul att vi hann se honom.

Jag hade lite bråttom hem eftersom vi var bortbjudna på middag, så det blev en aning stressigt. Jag kom hem ca tio i fem och klockan fem skulle vi vara i Bergsbyn. Det blev därför bara att hastigt slänga på sig snyggare kläder än de jag haft under dagen och sedan åka. För att det skulle gå så fort som möjligt blev det att åka motorcykel.

På grund av vädret och på grund av att kameran inte är särskilt bra blev det inte så många bilder, men här är i alla fall några.

Kamilla Allberg och Bröderna Raskenstam Uscha "Vissla"

Molars Wizzla hänger i ärmen.

En av de många mallarna i skyddet.

Lövlunds Fokker
Årets SM-vinnare i skydd, Waagendorfs Mr Gere
Jag gosade med charmtrollet Diezel under tiden vi tittade på planskyddet

Inga kommentarer: