torsdag, februari 14, 2008

Alla hjärtans dag

Nu var det några dagar sen jag skrev i bloggen, vilket beror på att jag började min praktik i måndags. Första dagen var rätt lugn, men redan i tisdags hade jag mina första lektioner. Jag har tagit över alla min handledares lektioner (utom två, som en annan lärarstuderande har) och det krävs en hel del planerande. Jag har därför haft ganska fullt upp med att planera veckans lektioner, men nu känns det som att jag börjar ha det under kontroll. Dessutom är det hur kul som helst- jag har helt klart valt rätt yrke!

Än en gång får jag också anledning att vara tacksam för att jag har så lätt för att lära mig namn. Eftersom jag har fem olika klasser (visserligen varav en bara består av fyra elever) så blir det ju en hel del att komma ihåg.

Jag och de andra fem lärarstuderande som jag delar arbetsrum med (ett litet rum med fyra bord och stolar) har dock insett att det finns en sak som universitetet borde erbjuda kurser i och det är kopieringskonst. Det är ju en hel vetenskap att lära sig använda dem och en rätt stor del av arbetsdagen tillbringar man i kopieringsrummet, speciellt om man som jag har svenska och engelska.

Eftersom jag har haft rätt mycket att göra så har Myrrha inte fått några riktiga långpromenader. Istället har vi gått flera kortare promenader och tränat lite lydnad och annat på varje promenad. Eftersom det har varit ganska blåsigt har hon varit väldigt pigg och alert. Av någon anledning brukar hon bli busig i blåsväder.

I kväll har Myrrha och jag varit på klubben. Myrrha fick träffa Maria T:s rottisvalp Vinna och det är alltid lika intressant att se hur bra hundar kan kommunicera med varandra. Vi skulle ha möte i PR/info, men det var också instruktörsträff som jag gärna ville vara med på. Det blev därför ett ganska kort PR/info-möte. Instruktörsträffen var inget möte utan mer en träff där vi instruktörer träffades för att prata lite om erfarenheter och olika metoder bl a. Det var väldigt trevligt att sitta och fika och prata hund.

Inga kommentarer: