måndag, februari 25, 2008

Äntligen lite snö

Nu har jag varit usel på att uppdatera igen. Det beror mest på att jag inte hinner med riktigt. Jag har ju praktik just nu och med fem olika klasser i svenska och engelska så blir det ganska mycket jobb. Speciellt så här i början när man måste planera allt från grunden och hitta material m m. Men jag tycker fortfarande att det är jättekul.

Men eftersom jag har så mycket att göra hinner jag inte så mycket mer än att hålla lektioner, planera lektioner och ta hand om Myrrha samt se på TV på kvällarna. I veckan har vi mest bara gått promenader, men i torsdags tränade jag lite lydnad också. Fast numera blir det mest en blandning av lydnadsmoment och tricks när vi tränar. Fast Myrrha tycker i alla fall att det är kul.

I går snöade det och det blev så vitt och fint ute. Sedan blev det plusgrader igår kväll och nu är det inte alls så vitt och fint längre. Men jag och Myrrha passade i alla fall på att gå en promenad i skogen medans det faktiskt var fint. Vi var ute i lite drygt en och en halv timme och trots att det egentligen inte var tillräckligt bra ljus fotade jag lite grann. Här är några av gårdagens bilder:
Attack!

Fångar bollen.

Fångar bollen igen. 

Snömonster

Så här kan det vara för en långhårig hund på vintern.

Inga kommentarer: