torsdag, februari 07, 2008

Årsmöte

Jag var ledig på tisdag och onsdag. Eller ledig kan man väl knappast säga eftersom jag hade en massa att läsa och dessutom har en skrivuppgift som ska lämnas in på fredag, så jag har haft en hel del att göra. Men i tisdags började jag i alla fall dagen med en 1,5 timmes skogspromenad med Myrrha. Det var riktigt skönt att vara i skogen vid den tiden, för man är ganska ensam.

Igår morse blev jag väckt av Myrrha, men inte som vanligt genom att hon kommer in i sovrummet och stirrar på mig (vanligtvis vaknar jag av att höra henne komma tassande, men brukar låtsas sova i hopp om att hon ska gå därifrån). Igår vaknade jag dock av attt hon hoppade upp till mig i sängen! Jag tillåter egentligen inte hundar i sängen, men jag har låtit Myrrha att ligga i sängen när vi varit borta på diverse kurser (då är det ju inte jag som måste städa). Men nu när hon börjar bli gammal har jag släppt lite på reglerna och bjuder upp henne i sängen ibland.

Man kan ju tycka att hon borde tycka att det är trevligt, för när vi t ex kommer till Lapporten i Lycksele där jag gått kurser och varit ledare på sommarlägret så hoppar hon upp i sängen i stort sett som vi kommer in i rummet. Men hemma tycker hon mest att det är jobbigt när jag bjuder upp henne (likaså när hon får vara i soffan), så jag antar att hon tror att hon gör något förbjudet även om det är jag som säger åt henne att komma upp. Jag blev därför mycket förvånad när hon hoppade upp i sängen utan att vara tillsagd att göra det. Men det var också rätt mysigt att ligga och gosa lite.

Idag har jag varit på skolan, men jag började inte förrän efter lunch så jag hann gå en timmes promenad med Myrrha innan jag tog bussen kl 10. Jag träffade Rosa och åt lunch tillsammans med henne, Elin och Stina innan lektionen började. Jag kom hem med bussen kvart över fem och då var det bara att gå hem och rasta hunden och laga till något snabbt att äta eftersom det var årsmöte på klubben.

Det blev dock det snabbast avklarade årsmöte jag varit med om. Vi var färdiga redan klockan åtta. Men jag kom förstås inte hem särskilt tidigt för det eftersom jag satt kvar och fikade och pratade ett bra tag efteråt. Och gosade lite med Davids schäfervalp, som förstås var jättesöt. Myrrha var dock inte lika övertygad om det...

Inga kommentarer: