måndag, november 03, 2008

Supertrötta hundar

Igår åkte vi hem från stugan mitt på dagen. Innan dess hade jag hunnit gå en promenad runt elljusspåret. Det var lite mulet så jag brydde mig inte om att ta med kameran, men innan jag hade gått ett varv blev det jättefint väder. Typiskt!

Men jag fotade lite grann när vi kom tillbaka. Jonas, Harry och Bosse höll på att kapa lite bakom lillstugan och elda lite ris medan jag lekte med och fotade hundarna ute på gården och på legdan.
Myrrha vill leka med bollen

Myrrha och Lyle ute på legdan

Väntar på kommando...

...att få springa och hämta bollen

Myrrha vill inte lämna ifrån sig den

Eftersom jag hade två bollar fick Myrrha behålla den

Med den andra lekte jag med Lyle

Söta Myrrha

När vi kom hem gick hundarna direkt och la sig och vaknade inte ens för att påminna om middagen, fast jag var en halvtimme sen med att ge dem mat. Idag har vi haft vilodag och bara gått ut på kortare rastningar för det verkar som att de fortfarande är väldigt trötta. Inte minst kan man märka det på att Lyle inte drar i kopplet.

Det värsta med att komma hem var att det var svinkallt här hemma, bara 15,5 grader när vi kom hem. Idag är det lite varmare, 16.5, men det är ändå så pass kallt att man måste ha på sig långärmad kofta och tjocksockar. Brrr!

Inga kommentarer: