fredag, december 04, 2009

Äntligen vinter!


Trots att det innebär mindre hundträning så är jag glad att det äntligen har kommit en del snö. Lyle är också glad åt snön och är piggare än vanligt. Det kan i och för sig också bero på att han inte fått så mycket aktivering. Måndag och tisdag natt sov jag hos min pappa, medan Lyle var kvar i Lappvattnet. I onsdags åkte även jag till Lappvattnet och jag var nog lika glad att träffa Lyle som han att träffa mig.

Jag är fortfarande kvar i Lappvattnet och idag har jag och hundarna gått en långpromenad i skogen. Fast mest var det jag och en hund, eftersom Ecco mest går sin egen väg. Han springer iväg och är borta i flera minuter och värst av allt är att han inte kommer när man ropar. Visst kommer han efter en stund (eller står och väntar någonstans längre fram), men just att han inte kommer direkt när man ropar irriterar mig hemskt mycket. Han brukar visserligen komma när man ropat ca 5 gånger eller om man ryter till ordentligt, men jag tycker att en hund ska lyda direkt utan att man ska behöva vara arg.

Ecco, som för en gångs skull kommer på inkallning.

Lyle

Ecco


Inga kommentarer: