fredag, maj 25, 2012

Fullt upp

Både jag och Chansa har varit trötta efter kennellägret, men vi har inte riktigt haft tid att vila upp oss. I måndags blev det i och för sig en vilodag för Chansa, men jag var förstås tvungen att jobba. I tisdags hade jag appellkurs, så jag och Chansa cyklade upp lite tidigare för att hinna träna lite lydnad innan kursen. Det blev ett sådant där helt perfekt träningspass, så jag var mycket nöjd med träningen.

Onsdagen blev ganska stressig, eftersom det var många saker på samma gång. Jag skulle vara ansvarig för onsdagsträningen, men det var dessutom en träff med RUS för att fixa lite på mentalbanan, som blivit ganska förstörd efter avverkningen i skogen runt omkring klubben. Och som om det inte räckte med att jag skulle vara på två ställen samtidigt så var det också möte om junitävlingen. Först hjälpte jag till en stund med mentalbanan (fast i ärlighetens namn så tittade jag mest på när andra jobbade), sedan höll jag i den gemensamma platsliggningen och sedan skyndade jag mig in för att vara med på mötet.

Jag hade också tänkt försöka hinna träna lite med Chansa och det gjorde jag också, fast inte förrän strax efter klockan nio när alla hade åkt hem. Det blev också ett mycket bra träningspass. Innan Mari åkte hem hann jag också med att använda henne som mottagare på en budföring och det gick mycket bra. Hon tjuvstartade visserligen från mig, men jag lyckades stoppa henne och sedan försökte hon inte tjuvstarta en enda gång. Inte heller tacklade hon varken mig eller Mari, så jag är mycket nöjd.

Idag har jag dömt min första lydnadstävling, på Åbyn-Byske Brukshundklubb. Jag var lite nervös för det under dagen, men när jag väl stod där så kändes det faktiskt riktigt bra. Eftersom jag skulle vara borta hela kvällen och också kommer att vara borta hela dagen i morgon, då jag är på en "elitdag" för att (förhoppningsvis) bli auktoriserad för att bli klass 1-domare, d v s få döma elitklass, så har Chansa åkt till mamma. Det är tomt utan henne just nu, men det är förstås bättre för henne att vara där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det gick bra att döma, och lycka till i morgon!