tisdag, september 19, 2006

Morgonpromenad i skogen

Idag börjar jag inte förrän kvart över ett, vilket innebär att jag kan ta bussen klockan elva. Så på morgonen gick jag en långpromenad i skogen med Myrrha. Vädret var helt perfekt för en skogspromenad, men jag blev ordentligt besviken när jag upptäckte att hela skogen var full av ungar som orienterade. Nu är ju Myrrha i och för sig så pass snäll och lydig att hon aldrig skulle få för sig att springa efter och jaga dem (vilket Bita skulle ha kunnat göra), men det är ju ändå inte lika avkopplande att promenera.

Så jag gick till klubben istället och lekte lite på agilitybanan. Jag tror inte att jag har kört någon agility med Myrrha sedan sommarlägret (och då var det ju inte ens jag, utan tjejen som lånade Myrrha som körde). Jag tror att hon tyckte att det var rätt kul. Jag hade kameran med mig och försökte ta några bilder. Men det är inte så lätt att fånga en hund in action, så det blev väldigt många bilder på Myrrhas svantipp och agilityhinder utan hund.

Inga kommentarer: