söndag, september 24, 2006

Tävlingsledare

Den här helgen har varit fullproppad med aktiviteter. På lördagen åkte jag med Maria R till Ånäset för att vara tävlingsledare på deras lydnadstävling. Maria skulle tävla. Dagen började dock inte så bra. Maria försov sig, så jag fick ringa och väcka henne. Men eftersom de inte kunde börja utan mig så gick det ju bra ändå.

Det gick bra för flera av klubbens ekipage, speciellt för Maria och Tikka som vann lydnadsklass I med 187 poäng. Det gick också bra för Camilla och Bixa, som fick sitt första förstapris i lydnadsklass I. Om hon bara hade låtit bli att pipa så hade poängen blivit ännu bättre (men med erfarenhet av Bixas syster så vet jag att det inte är så lätt att få bort ljuden).

På söndagen blev det till att stiga upp ännu tidigare för att åka till Norsjö för att vara tävlingsledare. Maria R skulle vara tävlingsledare på appellen och jag på lydnaden. Eftersom appellen gick först hängde jag och Maria T med ut i skogen och tittade på appellrapporten. En nyttig erfarenhet eftersom jag aldrig sett en rapporttävling. Det verkar rätt kul. Jag fick också vara mottagare på budföringen. Appellen vanns av ett skellefteekipage, Siv-Anne med Nero.

Siv-Anne vann också lydnadsklass I med Nero, före Maria och Tikka som idag tog sitt LP I med 174 poäng. Grattis till er båda två!

Inga kommentarer: