fredag, september 29, 2006

Uppdatering

Efter diverse påminnelser om att jag borde uppdatera min blogg, så har jag nu kommit mig för att göra det. För att sammanfatta lite av vad vi haft för oss så kommer jag att skriva flera inlägg för att det inte ska bli alltför långt (och för att jag ska få lite bättre koll; jag använder nämligen bloggen ibland som en sorts minnesanteckningar). På Mac:en kan jag datera inlägg bakåt i tiden, vilket jag inte kan göra på PC:n (eller så är jag för dum för att fatta hur man gör). Så om någon är intresserad av att läsa om vad vi sysslat med de senaste två veckorna så bläddra neråt!

De senaste dagarna har jag haft rätt fullt upp med att plugga till en tenta i fonetik. Ni förstår väl själva hur kul det är? Men idag har jag äntligen avklarat nämnda tenta och jag tror att jag lyckats få ett godkänt resultat.

När jag nu är inne på tentaresultat så måste jag också få passa på att skryta lite grann. Förra fredagen hade jag en tenta i engelskt vokabulär och jag lyckades få 66 poäng av 70 möjliga. När allas tentaresultat sattes upp visade det sig att jag var hade det bästa resultatet av alla. Och inte bara i min klass på 55 st utan också bland de som läser Engleska A!

En glad nyhet är också att "min" lilla Bita är friröntgad på både höfter och armbågar! Jag saknar verkligen det lilla monstret. Ibland mycket och ibland lite mindre. I morse var det lite mindre, eftersom jag upptäckte att hon ätit upp fodret på vänstra fickan i min vinterjacka. I helgen när vi ska åka till stugan kommer jag att sakna henne desto mer. Och Jonas också, eftersom han nu inte har någon hund att kasta frisbee till. I alla fall ingen hund som tycker att det är det roligaste i hela världen att springa.

Inga kommentarer: