söndag, oktober 22, 2006

Appellkurs

Idag hade vi appellkurs för sista gången den här hösten. Vi kommer dock att fortsätta kursen till våren. Men jag tyckte att det var passande att avsluta säsongen ute i skogen medan det fortfarande går. Nu snöade det i och för sig lite grann, men inte så mycket att det inte gick att spåra. Vi åkte ut till Medle och hittade ett bra ställe att vara på. Myrrha fick dock inte spåra eftersom marken där vi var inte räckte till. Vissa har svårt att gå så korta spår som 300 meter...

Myrrha fick dock vara med när vi fikade och då lyckades hon elda upp lite hår på svansen genom att vifta på den alldeles för nära elden. Sedan fick hon också vara med och demonstrera hur sök går till. Hon var mycket peppad på det och hade inte glömt bort hur man gör trots att vi inte tränat sök sedan förra hösten. Till och med tomslag fungerade bra, även om jag fick ta i lite när jag ropade in henne så att hon inte skulle söka igenom hela rutan på en gång.

Men trots att hon inte fått göra så mycket mer än att ligga i en bil var hon ganska trött när vi kom hem. Hon har legat i Biabädden och snarkat högt. Det har fortsatt att snöa hela dagen, så nu när jag var ute och rastade henne hade det kommit ganska mycket snö. Myrrha var alldeles överlycklig och sprang och skuttade och plöjde med nosen i snön, precis som hon alltid gör när första snön kommer.

Eftersom jag just nu inte har någon kamera så sätter jag istället in en gammal bild på hur hon brukar se ut efter att ha sprungit och plöjt med nosen i snön.

Inga kommentarer: