tisdag, oktober 17, 2006

Myrrha är halt

Jag hade inga lektioner förrän på eftermiddagen idag, så jag steg upp vid åttatiden för att gå en promenad i skogen med Myrrha. Egentligen hade jag tänkt att ta kameran med mig, men den fungerade inte. Trots att jag laddat batterierna över natten står det "Byt batteri" på displayen. Skumt!

Det var förstås lite irriterande med kameran, men det var i alla fall skönt med en skogspromenad. Vi var ute i nästan två timmar och jag passade också på att träna lite uppletande (fast bara med ett föremål, för fler hade jag inte med mig).

Myrrha hoppade upp på en sten och när hon hoppade ner igen la jag märke till att hon var väldigt försiktig. Och på hemvägen, när vi gick på asfalt, märkte jag att hon haltade. En liten lättnad är det dock att det är på höger fram hon haltar och inte på något av bakbenen.

När jag kom hem efter skolan haltade hon ännu mer, men det var nog mest för att hon hade legat stilla länge för när jag hade varit ute och rastat henne haltade hon inte riktigt lika mycket. Men det blir hur som helst ett par dagars vila för hennes del. Då kanske jag också kan ta mig för att plugga ordentligt till vokabulärtentan på fredag (fast mer troligt är väl att jag kommer att sitta framför TV:n eller datorn istället).

Inga kommentarer: