fredag, oktober 20, 2006

Snö

Igår morse när jag steg upp var det alldels vitt på taket mitt emot. Det var dock inte särskilt mycket snö på marken och allt försvann förstås under dagen. Fast det var i alla fall kul att det blivit kallare, tyckte Myrrha. Hon blir alltid pigg när det blir kallt och snö. Eller så berodde hennes pigghet på vilodagarna på grund av hältan. På onsdagen haltade hon fortfarande lite grann, men igår och idag haltar hon inte alls. Dock rör hon sig fortfarande orent (och då menar jag förstås mer orent än vanligt).

När jag steg upp i morse var det också snö på taken och det låg också lite snö på marken. Och ju närmare Umeå bussen kom desto mer snö blev det. I Umeå var vädret inte särskilt trevligt. Det snöade blötsnö och det blev slask på vägarna. Typiskt att det ska vara sånt väder en dag då jag har tenta och måste gå till Östra Paviljongen istället för att bara kliva av bussen och gå direkt in.

Jag hade tenta i vokabulär och det gick både bra och dåligt. Jag är ganska missnöjd, för tentan var svårare än förra gången och jag hade mycket fler fel den här gången (det är rätt skönt att få med sig facit därifrån så att man får veta hur det har gått med en gång). Men trots att jag hade dubbelt så många fel som förra gången så är resultatet (62 av 70) inte egentligen dåligt, så jag borde väl egentligen ingen vara missnöjd.

I kväll åker vi till stugan och jag hoppas att det kommer att snöa. Det är så mysigt att vara där när det snöar och man bara kan släppa ut Myrrha på gården, medan man själv sitter inne framför brasan med en bra bok.

Inga kommentarer: