lördag, oktober 28, 2006

Snöstorm

Igår snöade och blåste det ganska ordentligt. Och jag är ju då inte som alla andra, utan tycker att det är alldeles underbart väder. Bussresan hem från Umeå var dock inte så rolig och den tog tid, men så fort jag kom hem klädde jag på mig i ordentliga varma kläder och gick en promenad med Myrrha i snöyran. Hon tyckte också att det var jättehärligt och sprang som en tok när jag släppte lös henne.

Idag är hon dock bara tjurig och envis. I morse släppte jag henne när jag var ute och rastade henne. När hon tyckte att hon var färdig började hon gå hemåt, rakt ut mot Kanalgatan. Jag ropade åt henne att komma men hon stannade bara och glodde på mig. Jag ropade säkert fem gånger utan att hon tog ett steg närmare mig. Då jag förstod att hon inte tänkte lyda sa jag åt henne att sitta istället. Det gjorde hon, men när jag tog två steg i riktning mot henne sprang hon rakt ut på Kanalgatan.

Som tur var kom det inga bilar, men jag röt förstås åt henne att komma. Det gjorde hon förstås inte- jag var ju arg. Istället sprang hon vidare längs Kanalgatan, upp på trottoaren och hem till porten. Och som om jag inte vore arg nog- en gubbe som såg på skällde ut mig för att jag inte var snäll med min hund! Jag var inte särskilt trevlig när jag svarade honom...

I onsdags var det temakväll om freestyle på klubben. Redan när Myrrha var liten sa jag att när hon pensioneras från lydnadstävlandet ska jag börja med freestyle. Och hon kan väl redan tillräckligt med tricks för att vi ska kunna sätta ihop ett program, så det finns väl egentligen inga ursäkter för att inte sätta igång med det.

Inga kommentarer: