fredag, november 10, 2006

Sjuk hund

I natt blev jag väckt tio i tre av Myrrha, som verkligen behövde gå ut. Hon var väldigt dålig i magen. Jag skulle till skolan och skriva en tenta (som för övrigt gick rätt bra, tror jag) så jag var ut med henne igen vid sextiden.

När jag kom hem från skolan strax efter två möttes jag av en mycket otrevlig stank. Hon hade blivit dålig i magen under dagen och blivit tvungen att bajsa inne. Flera gånger. Och det är ett säkert tecken på att hon verkligen inte mådde bra, för hon har varken kissat eller bajsat inne sedan hon var ca 5 månader gammal, oavsett hur nödig hon än har varit.

Hon hade också kräkts flera gånger. Också förra veckan kräktes hon flera gånger. Jag tycker också att det är lite konstigt att hon inte har gått upp i vikt sedan Bita åkte. Hon gick ner rätt mycket under sommaren, vilket inte är så konstigt eftersom de busade så mycket. Jag ökade då hennes matranson och när Bita åkte fortsatte jag att ge Myrrha lika mycket mat av gammal vana. Men hon är fortfarande lika smal som hon var i somras. I och för sig är hon inte mager, men jag tycker att det är lite konstigt att hon inte gått upp i vikt, hon som tidigare blivit tjock bara av att titta på mat. Så det kan vara dags att kolla upp henne hos en veterinär.

Jag gick ut med henne och hon var fortfarande väldigt dålig i magen. Men hon var glad och lekfull och skuttade omkring i djupsnön. Jag träffade en kille från Togo som tyckte att hon verkade mycket yngre än sina 8,5 år. I eftermiddag har hon inte fått någon mat, så nu verkar hon inte må dåligt i alla fall.

Inga kommentarer: