onsdag, november 29, 2006

Temakväll på klubben

Idag har jag varit ledig, så imorse gick jag och Myrrha en timmes promenad i skogen. Dessutom har jag städat, bakat en sockerkaka och skrivit en uppgift till skolan på 1500 ord. Med andra ord har jag varit ganska effektiv idag.

Nu ikväll var det temakväll på klubben. Royal Canin var där och berättade om foderlära. Det var väldigt intressant, precis som förra gången de var där och pratade om foder. Jag fick också lära mig att jag hanterar Myrrhas mat helt fel som häller upp det direkt i fodertunnan. Istället ska man ställa hela säcken i tunnan. Hmm, vi får väl se om jag gör så nästa gång. Hittills har då inte hennes mat härsknat på grund av att jag har det direkt i tunnan.

Det var rätt mycket folk där ikväll och vi i PR/Info hade dessutom bakat en massa fikabröd. Det var väldigt trevligt att det var så mycket folk, Det som inte var lika kul var att så många, som jag inte träffat på länge, frågade varför jag inte hade kvar den trevliga lilla schäfern. Och andra, som vet att jag lämnat tillbaka Bita, tycker att jag borde ha behållit henne för hon var så perfekt för mig. Det är förstås kul att Bita gett ett prositivt intryck på människor, men när jag pratar om henne saknar jag henne så mycket. I och för sig går det förstås inte en dag utan att jag saknar henne, men det blir värre när jag pratar om henne.

Inga kommentarer: