måndag, april 07, 2008

Ett år äldre

Foto: Sara Häggström

Så var man ett år äldre då. Inte för att det är särskilt märkvärdigt att fylla år när man gjort det så många gånger som jag, men jag är i alla fall väldigt nöjd med de presenter jag fått. Jag och Jonas var på sportaffären och jag fick en vinddress som jag kan ha när jag är ute i skogen. Alla mina lämpliga utekläder har nämligen gått sönder nu i vår, så det var verkligen välbehövligt.

Jag tittade också lite på ett bord med skor de hade rea på och hittade då ett par låga Meindl-skor. Eftersom jag tycker väldigt mycket om mina höga Meindl-kängor så provade jag dessa och de var hur sköna som helst. Bara det att hitta skor rätt storlek är ju lite av ett mirakel när man har storlek 35 och dessutom Meindl-skor på rea, så jag köpte dem. I kassan visade det sig att de kostat 1695 kr på ordinariepris och på rean kostade de 599! Det kan man kalla fynd!

Inga kommentarer: