tisdag, april 29, 2008

Fotat fåglar igen

Idag har jag jobbat med mitt examensarbete i stort sett hela dagen. Jag och Myrrha har bara gått en kort promenad, men det verkar som att hon har lite ont i kroppen så hon kan nog behöva lite vila lite. Nu i kväll har jag varit på möte om nationaldagen, då vi varit och gått omkring på Nordanå för att se var alla föreningarna ska vara. Brukshundklubben kommer att få samma plan som förra året, fast lite större. Det passar bra eftersom vi har uppvisning av bevakningshundar, som nog kan behöva lite större yta.

Igår gick jag och Myrrha en promenad längs strandpromenaden. Jag hade kameran med mig, men det blev inte särskilt mycket fotograferande eftersom det var lite för solig. Men några fågelbilder blev det.

De här två landade i älven alldeles bredvid oss.

Jag har förstås ingen aning om vilken sort det är, men jag fick för mig att detta är honan.

Plötsligt dök hon ner och fångade en liten fisk.

Inga kommentarer: