fredag, maj 02, 2008

Ont i kroppen

Idag har jag verkligen ont i kroppen. Igår var jag nämligen testledare på ett MT för boxerklubben i Umeå. Kampelekarna i den nya korningens mentaltest är verkligen påfrestande för testledaren. Det var speciellt en boxer som är orsak till att jag har så ont i dag. Jag har aldrig varit med om en hund som inte bromsat in lite precis innan gripande när hunden kommer från 40 m, men den här hunden gjorde inte det. Han kom med en jäkla fart, flög upp och grep i bitstocken med hela munnen och det blev förstås en ordentlig vridning (innan jag tappade både bitstock och hund, så att hunden ramlade i marken och rullade två varv innan han kom på benen igen).

En i publiken sa mot slutet av dagen att jag var duktig på att kampa och undrade om jag också var skyddsfigurant. Det är något som jag aldrig haft lust att bli, men nu vet jag helt säkert att jag absolut inte vill det.

Det blev en ganska lång dag. Magdalena hämtade upp mig 05.45 och släppte av mig hemma 20.45. Jag var då ganska trött, men det var en trevlig dag. Allt var bra organiserat och ordnat, det var trevligt folk, maten var god och vädret var bra (fram till de två sista hundarna, då det började regna) och av åtta hundar (4 schäfrar, 2 boxrar, 1 riesen och 1 bouvier) blev sex godkända.

Jag var också lite orolig för hur Myrrha skulle klara skotten. Hon reagerade en del på fyrverkerierna på valborgsmässoafton, men igår var det inga problem. Hon satt i bur i bilen med öppen baklucka och när jag rastade henne var hon pigg och glad och visade ingen oro eller rädsla.

Idag på morgonen har jag och Myrrha gått en promenad upp till klubben för att kolla om det går att köra MH för Ulla-Britts V-kull i morgon, men det var alldeles för mycket snö och is. Och som om det inte räckte med att vi måste skjuta upp det på grund av snön så måste det skjutas upp för att Davids stackars lille Miller har brutit benet och de befinner sig i södra Sverige för att operera honom.

Inga kommentarer: