torsdag, maj 08, 2008

Säsong för tennisbollar?

Just nu verkar det vara säsong för tennisbollar, för Myrrha hittar en boll i stort sett varenda gång vi går ut. Antagligen är det bollar som någon hund förlorat i snön. Eftersom vi inte har så många bollar kvar på grund av att Myrrha tappar dem i älven och då hon vägrar simma mer än högst två simtag för att få tag i dem så försvinner de med strömmen så tycker jag att det är bra att hon hittar bollar, för då slipper jag köpa.

Det är också fascinerande hur duktig hon är på att hitta dem. Hon kan helt plötsligt bara försvinna in i någon buske och komma ut med en tennisboll. Fast hon slår inte min gamla blandras Lollo, som var helt otroligt fenomenal på att hitta tennisbollar. En gång stack hon ifrån mig ca 100 m (så målmedvetet att jag trodde att hon drog efter en katt), in på en gård och kom tillbaka med en tennisboll!

Igår var det årets första onsdagsträning uppe på klubben. Planerna hade torkat upp väldigt bra och det var kul att träna på gräs. Det var också kul att kunna sitta och fika och prata efter träningen. Men en sak som var mindre rolig var att Lena ramlade och bröt benet och blev hämtad med ambulans. Det innebär också att jag blir testledare på lördagens MT, trots att jag egentligen skulle varit ledig. I och för sig skulle jag ju ändå ha varit där för att se Bitas syskon, så det spelar ju egentigen ingen roll (förutom att jag hemskt gärna hade velat fota lite; det kan jag inte göra när jag är testledare).

Inga kommentarer: