måndag, maj 26, 2008

Sista dagen

Sista dagen i Bulgarien var jag lite less på att sola och bada, så jag och Jonas tog en promenad in till hamnen i Tsarevo för att fota lite grann. På vägen dit passerade vi ett ställe som när vi kom var helt grått, men nu hade graffitimålare varit där och dekorerat.Det här är några av deras målningar.
Hamnen i Tsarevo. I bakgrunden kan man också se piren som vi gick ut på.
Detta är ett lite udda byggt hotell som ligger i hamnen.
Efter att ha promenerat på piren fick jag syn på en stig som gick ut på den här klippan och den såg så inbjudande ut att vi inte kunde låta bli att följa den. Och det ångrade vi inte, för runt hörnet dolde sig väldigt vackra klippformationer.
Det är väl knappast någon som blir förvånad om jag säger att jag också fotade lite blommor.
Det här vet jag inte riktigt vad det är, men jag tror att det kan vara en nyponros.
En blå pensée av den sort som var min favorit när jag jobbade på handelsträdgård.
Det här barrträdet hade väldigt lustiga kottar.

På vägen tillbaka till hotellet passade vi också på att gå till kyrkan som låg längst ut på udden, väl synlig från vårt hotell.

Antagligen är det någon sorts sjömanskyrka, eftersom omgivningarna var dekorerade med marina saker, som exempelvis den här båten...
...och ett ankare.
Ett stenkors gömde sig i det höga gräset bakom kyrkan. Det fanns fler gravstenar där, men jag vågade inte gå i det höga gräset på grund av att jag tyckte mig höra en orm rassla i gräset.
Det fanns också blommor vid kyrkan.

Det blev en "liten" promenad på drygt tre timmar, så när vi kom tillbaka blev det ett dopp i poolen och sedan lite vila på hotellrummet innan det var dags för middag i poolbaren. Efter middagen var vi ett stort gäng som sattae oss i lobbybaren och spelade spel. Och drack. Jag hade ganska mycket leva kvar, så det blev en hel del drickande innan det var dags att gå up och packa.

Som tur är så är spriten i Bulgarien ganska mycket utspädd (och det är inte bara något som jag hittar på; Erik och Lina köpte en vodka som delvis frös till is när de hade den i kylskåpet) så jag blev inte särskilt full (bara möjligtvis lite grann).

Inga kommentarer: