fredag, maj 23, 2008

Sport och fest

På fredagen blev det familjekamp i volleyboll mellan familjerna Berg och Dahlberg. Jag har dock aldrig tyckt att volleyboll är särskilt kul så jag valde att passa Frasse och fotografera istället. Här vaktar jag Frasse som roade sig med att klättra upp och ner för solstolen.

En actionbild från volleybollmatchen Berg vs Dahlberg.

Hugo fick ta lite sats för att kunna få bollen över nätet.

Frasse ville också spela boll och det ville Anja också.

Och så kom Lille Skutt. Jag hade medlidande med den som var tvungen att gå runt poolen i ca 25 graders värme, men andra hade istället stor lust att knuffa Lille Skutt i poolen...

På eftermiddagen spelades det vattenpolo, men den här gången var det ingen familjekamp.

Frasse fick simma med Matte i stora poolen.
Men egentligen tyckte han att det var roligast att själv kliva i poolen, för att sedan direkt klättra upp igen. Om och om igen.


Anja och Jerry badade också.


På kvällen gick några av oss in till Tsaervo för att äta middag medan "gamlingarna" passade barnen. Det fanns inte särskilt många ställen att valja på när vi skulle äta, så till slut gick vi till samma ställe där vi druckit öl dagen innan. Den här gången hade vi lärt oss att man ska beställa tillbehören också så det gjorde vi. För att göra det så enkelt som möjligt beställde vi som satt vid vårt bord samma sak och tänkte att det kan de väl inte misslyckas med.

Det kunde de. Först fick vi alla fem in våra pommes, men sedan fick vi vänta jättelänge på köttet. Till slut fick Erik sitt kött, som han åt upp medan vi andra tittade på. Vi andra fick dock vänta en bra stund till på vår mat. Därefter fick jag, Lina och Jonas vår köttbit. Linas fläskkött visade sig vara kyckling. Min köttbit var helt rå inuti. Och servitrisen beklagade på knagglig engelska att fläskköttet var slut så Matte kunde inte få någon mat. Men hon var noga med att poängtera att han inte skulle behöva betala köttet han beställt...

När jag försökte klaga på att mitt kött var rått uppstod stora problem. Hon förstod inte vad jag försökte säga, trots att jag skar i köttbiten och visade det råa köttet. Hon gick dock och hämtade en annan servitris som förstod engelska lite bättre. Enligt syrran så gjorde den stackars tjejen korstecknet innan hon gick ner till köket...

Jag fick i alla fall min köttbit stekt ytterligare en stund, men det var fortfarande nästan rått när jag fick det. Då orkade jag inte klaga mer, utan åt upp mina och Linas pommes istället. Det blev också lite krångel med Johannas mat, då hon inte fick det hon hade beställt.
Fia, Carro och Isabell.
Mina kusiner samlade vid ett bord: Billy, Jimmy och Sandra.

Sandra och Johanna
Fia och Carro

Som kompensation för att det blev krångel med maten bjöd de oss på varsitt glas vodka. Jag dricker vanligtvis inte snaps (och detta var inga små snapsar!), men jag var sur och på dåligt humör efter att bara fått äta pommes så jag drack den ändå. Det kändes dock inte som att spriten var särskilt stark, så när Billy beställde in ännu en omgång vodka till allihop så drack jag en till. Spriten var visserligen svagare än vanligt, men lite alkohol måste det ändå ha varit i den. Snapsandet ledde i alla fall fram till att Fia lärde Billy att dansa kosackdans...



De flesta av oss gick sedan tillbaka till hotellet, men Billy och Jimmy blev kvar och pratade fiske med bartendern, som nog knappt förstod ett ord engelska. Vi som gick tillbaka hamnade sedan i poolbaren.
Isabell fick också en drink från barn-drinkmenyn.
Jerry och Fia bryter arm.
Fia, Johanna och Sandra fick varsin Orgasm av Jerry.

Inga kommentarer: