torsdag, april 03, 2008

Massage

Under måndagen och tisdagen har jag varit på universitetet för att påbörja examensarbetet. Det kommer antagligen att bli ganska mycket jobb med det framöver, men den stora fördelen är att jag slipper åka till Umeå så ofta. Det ska bli skönt att sitta hemma, på bibblan eller i stugan och jobba istället för att tillbringa ca 4 timmar på bussen.

Eftersom jag har börjat kl 13 (13.15 med den meningslösa akademiska kvarten) har jag hunnit med att gå en långpromenad med Myrrha innan jag åkte. Fast det har varit rätt halt ute så jag har tagit det lite lugnt på promenaderna så att Myrrha inte ska halka och göra sig illa.

Igår var jag "ledig" och när jag steg upp visade det sig vara strålande sol på klarblå himmel, så jag och Myrrha gick direkt iväg på en skogspromenad. Kameran tog jag också med mig. Vi gick runt brukshundklubbens elljusspår och jag aktiverade Myrrha med lite nosarbete. På ett ställe var det nästan barmark så jag körde ett litet miniuppletande med ett föremål.

Leta!

Jag hittade den!

Jag såg också en hare som sprang rakt över elljusspåret, men Myrrha var upptagen med att leka med kongen så hon såg den aldrig, som tur var. Hon jagar inte på så vis att hon tar upp spår, men om hon ser ett flyende byte kan hon inte låta bli. Fast det är förstås inte hela världen, för hon går ju att stoppa ganska enkelt. Så här knäpp såg hon ut när jag sparkade kongen till henne.


På vägen hem ryckte Myrrha plötsligt till i kopplet och stretade in bakom ett träd. Jag trodde förstås att det var någon god doft hon stretade till (och det var det förstås också), men när jag tittade dit såg jag den här morbida lilla scenen:

Vi var ute i skogen i två timmar och Myrrha sov sedan gott hela dagen. Fast jag har också tagit mig för att kamma och klippa henne lite, för hon såg ganska tufsig ut. När det var dags att gå upp till klubben ville hon knappt följa med. Det var temakväll om hundmassage med Carola. När jag kammade Myrrha tidigare på dan tyckte jag att hon reagerade när jag rörde henne på ländryggen och när jag på temakvällen fick demonstrera stretching med en gammal och lite stel hund ville hon inte alls vara med och stretcha bakbenen.

Uppenabarligen har hon ont någonstans, så idag har vi haft vilodag och jag har masserat henne lite grann. Hon verkar inte ha något emot en vilodag, för hon har sovit som en liten gris hela dagen. I och för sig brukar hon alltid sova på dagarna, men man vet att hon är extra trött när hon inte ens går in i köket när man plockar bort lunchen.

Inga kommentarer: