söndag, februari 07, 2010

Träningshelgen över

Nu är träningshelgen med Peter och Lena över och nu har jag fått massor med idéer på hur jag ska träna med Lyle. Vad jag och Lyle ska jobba mycket på framöver är vänstersvängarna, helomvändningarna och stegförflyttningar till vänster i fria följet. Idag gick det dock riktigt bra med fria följet mot slutet av dagen. Sämre gick det med metallapporteringen. Det funkar nu bra med träapporten så vi gick vidare med metallapporten, men det gick inte så bra. Han vill verkligen inte gripa den. Men vi får väl jobba vidare på det. Jag har också fått lite tips på hur jag ska träna ställanden på inkallningen.

Här är ytterligare några bilder från helgens mycket trevliga kurs:

Gunilla och Gåva tränar kryp...

...liksom Charlotta och Glänsa...

...och Lena och Aija.

Maria och Imsa skilde sig från mängden och tränade budföring.

Jag och Lyle springer ikapp till bollen (gissa vem som vann?)

Mysigaste chokladkelpien Wix.

Anna och Basse vilar.

Lena och Aija.

Jag och mina hundar, som har uppfört sig så bra hela helgen. Jag är så stolt över mitt lilla lakritstroll!

Lyle och Chansa kopplar av med varsitt tuggben.

När ska jag få lära mig allt det här då, matte?

Uppenbarligen finns det också spökhundar i totohallen:
Spökhund?

Den huvudlösa hunden.

När jag kom hem stoppade jag genast undan en mycket trött Chansa i buren och tog ett långt, varmt bad. Sedan såg jag fram emot och lugn kväll framför datorn/TV:n med två sovande hundar bredvid mig. Oj, så fel jag hade! Visst sov de ett par timmar, men sedan fick Chansa ett monstermalleryck och sedan började hon och Lyle busa. Lyle har ett underligt läte för sig när de leker, ungefär som en blandning mellan morrande, gnällande och ylande och idag upptäckte jag att Chansa har börjat härma hans läten när de leker. Det var därmed ganska svårt att höra TV:n, men söta var de i alla fall.




Inga kommentarer: