måndag, februari 01, 2010

Vinterpromenad

Mina fina hundar

Idag var det -20 grader och solen lyste från en nästan klarblå himmel, så trots kylan gick jag en liten promenad med hundarna. Den blev dock inte så lång just för att det är så kallt. Chansa fryser så hon skakar och Lyle får köldkramp. Trots att Chansa har mycket mindre päls så får Lyle köldkramp oftare. Kanske beror det på att han envisas med att springa i djupsnön eller på att det fastnar snö och is i pälsen mellan trampdynorna.

Man vet ju inte när det ska vara soligt och fint igen nästa gång, så jag passade på att ta kameran med mig ut. Det är dock lite svårt att fota när det är så här kallt eftersom jag inte kan ha vantar på mig, så det blir väldigt kallt om fingrarna. Men här är i alla fall en del av dagens bilder:

Chansa tittar på när Lyle leker mullvad i snön.

Lyle gillar snö.

Mallemonstret attackerar.

Lilla tyrannen terroriserar storebror.

Attack!

Chansa försöker dränka Lyle i snön.

Lurpassar på Lyle.

Världens finaste Chansa.

Världens finaste Lyle.


Inga kommentarer: