torsdag, januari 17, 2008

Halka

Jag avskyr det här vädret! Det var så fint i helgen när det hade kommit 30 cm snö och sedan blir det plusgrader och snön förvandlas till is. Det är svårt att gå några långpromenader när det är så halt. Det har därför inte blivit särskilt mycket promenerande med Myrrha. Igår gick vi en kort promenad och Myrrha halkade omkull. När vi kom in igen la hon sig i fåtöljen och steg inte ens upp när Jonas kom hem på lunch. Det är rätt ovanligt, så jag trodde att hon hade gjort sig illa när hon ramlade, men jag kunde i alla fall inte se något på henne när hon rörde sig. Det blev i alla fall vilodag resten av dagen ifall hon kanske hade sträckt sig eller nåt. 

Myrrha var slö hela dagen och låg mest i sin fåtölj. Hon engagerade sig inte ens i hopbyggandet av de två kontorsstolar som vi köpte igår (och idag ska jag köpa ett riktigt datorbord- jippie)
Men på kvällen blev hon lite jobbig och började kräva uppmärksamhet genom att ligga och stirra på mig och gnälla. Jag tränade lite tricks och busade med henne, men hon var inte riktigt nöjd med det. Hon behöver nog mera ordentlig träning, men det är svårt att träna lydnad när det är så här halt. 

Hoppas att det kommer mera snö snart, snö som stannar kvar. Eller att isen tinar bort (imorse såg det ut att vara på god väg), men det är förstås tråkigt med vinter utan snö. 

Inga kommentarer: