onsdag, januari 23, 2008

Härlig skogspromenad

I natt har det inte blivit mycket sömn. Jonas gick ut med Myrrha vid halv tolv för att hon verkade orolig. Vid halv ett fick jag gå ut med henne. Sedan väckte hon mig igen kl 3 och 4.30 (och när jag säger att hon väcker mig så menar jag att hon väcker Jonas så att han kan säga till mig att hon behöver gå ut). För mig och Myrrha blev det därför lite sovmorgon idag, men det känns ändå som att jag knappt har sovit.

Det var rätt kallt när vi steg upp, -10 grader och klarblå himmel, så jag tog Myrrha och kameran med mig ut i skogen på morgonen/förmiddagen. Vi var ute i nästan två timmar och det var riktigt skönt trots att man är rätt ovan vid kyla. Några av dagens bilder:



Idag har jag också varit på stan ett tag. Alla känner väl till fenomenet att om man går på stan och inte har råd att köpa nåt så hittar man en massa snyggt, men om man har pengar så hittar man ingenting, men jag har upptäckt ett nytt fenomen (som dock kanske bara gäller mig). Jag har gått lite på stan under mellandagsrean för att köpa kläder, men inte hittat nåt. Men idag när de börjat rea ut kläder för halva reapriset så hittade jag helt plötsligt en massa fina tröjor. Jag undrar var de kommer ifrån, för de kan väl inte ta fram kläder speciellt för "halva reapriset-rean"? Eller betyder det att jag har så dålig klädsmak att jag bara gillar det som ingen annan vill ha?

Myrrha har fått en ny sackosäck idag. Vi hade en sackosäck när hon var valp/unghund och hon älskade den, vilket man kan se på den här bilden.

Men när det gick hål på den och vi silvertejpat den ett antal gånger så slängde vi den och så fick hon sin fåtölj istället. Nu har hon fått Adams gamla sacko, så jag hoppas att hon ska bli nöjd.

Inga kommentarer: