fredag, januari 16, 2009

Kallt igen

I onsdags gick jag och Lyle en 1,5 timmes promenad i skogen på morgonen och det var då riktigt skönt att vara ute, ca 7 minusgrader. I onsdags kväll var det ju förstås inomhusträning. Jag tränade mest på högersvängar med Lyle. Han är riktigt duktig på att gå fot, men hans högersvängar blir lätt lite vida, så nu jobbar jag på att få honom närmare mig. Vi var inte så många så träningen gick fort, vilket gjorde att det blev mer tid till det verkliga nöjet med träningarna, nämligen fikat.

När jag gick därifrån hade det blivit kallt igen; termometern visade på -15. Igår var det lika kallt, så jag och Lyle tog en vilodag. Jag är lite halvförkyld och Lyle var också lite slö. Idag är det fortfarande kallt, men Lyle ville inte veta av något mer vilande. Vi har gått en timmes promenad längs strandpromenaden. Det bästa med att det är kallt är ju att man är rätt ensam ute. Vi mötte bara en enda hund längs strandpromenaden och två inne i stan (och Lyle gjorde inte utfall mot en enda av dem!).

Eftersom det var riktigt soligt tog jag med kameran ut på promenaden, men den gillade inte kylan något vidare och blir lite långsammare, drar mycket mer batteri och bilden på displayen skakar. Det var inte heller så lätt att fota Lyle, eftersom han får köldkramp om han är stilla för länge och när han rör på sig blir bilderna bara suddiga. Men här är i alla fall några av dagens bilder:
Lyckas stå stilla en liten stund utan att få köldkramp

Full fart med en pinne i munnen

Galen hund

Tuggar på pinnen

Poserar i solskenet


Inga kommentarer: