fredag, januari 02, 2009

Mål för 2009

Nu när det är ett nytt år är det väl också dags att sätta upp lite mål för året. Nu när jag har en hund att tävla med har jag storslagna tävlingsplaner :-) Under 2009 ska jag och Lyle
* Ta ett 1:a-pris i lydnadsklass I
* Ta ett 1:a-pris i lydnadsklass II
* Ta ett 1:a-pris i lydnadsklass III
* Gå en agilitykurs
* Eventuellt prova att tävla agility om det går bra och vi tycker att det är kul

Som ni ser så har jag inga planer på att ta LP i någon klass (utom LP Elit då förstås, men det blir nog inte i år). I och för sig kanske jag ändrar mig och tar ett LP i någon klass, men det kommer i alla fall inte att bli något LP I; platsliggningen i ettan vill jag slippa så fort som möjligt.

För egen del har jag inte så stora planer för året, annat än att jag hoppas på att få ett jobb. När det gäller hunderiet kommer det väl att bli det gamla vanliga- hålla kurs, vara testledare/figurant, hjälpa till på tävlingar och sitta med i PR/Info-kommittén. I vår ser det också ut som att det kanske blir specilakurser i sök och rapport, som jag i så fall tänker gå för att så småningom kunna gå vidare och bli SBK-lärare. Det vore också jättekul att fara på Tåmelägret, så jag hoppas att det blir någon bra lydnadsinstruktör som jag och Lyle kan gå kurs för.

Inga kommentarer: