torsdag, januari 01, 2009

Nytt år

Det blev en lugn nyårsafton för oss. Vi var bjudna på middag hos Tobbe och Monika i Bergsbyn och eftersom jag inte ville lämna Lyle ensam hemma under smällandet så fick han också följa med. Det tyckte han nog var toppen, för Tobbe matade honom med prinskorv med jämna mellanrum under kvällen.

Men Lyle gillade inte smällandet av rakter så värst mycket. Det smällde en hel del vid åttiden och då kröp han ihop på mina fötter under bordet. Utåt sett verkade han nog inte särskilt rädd, men jag märkte att han inte tyckte om det. Men det är inte något stort problem, för han kunde ju lägga sig ner på sidan och sova. Trots det åkte jag och Jonas hem strax innan tolv för Jonas hade fått den briljanta idén att vi kunde lämna Lyle i bilen nere i parkeringsgaraget mitt under värsta smällandet. Där nere finns det inte en chans att han skulle kunna höra nåt.

Jonas och jag tog dock kamerorna med oss och gick upp på taket, precis som vi gjort de senaste nyårsaftnarna, för att fota fyrverkerier. Jämfört med tidigare år var det dock mycket, mycket mindre fyrverkerier. Jag tror till och med att det var mindre än vad det var efter tsunami-katastrofen. Men det hindrade mig förstås inte från att ta massor med bilder- jag tog hela 653 bilder. Efter en första utrensning av bilder på bara svart himmel, en liten ljusprick och andra misslyckade bilder hade jag 131 bilder kvar. Idag har jag jobbat och då har jag passat på att under lugna stunder gå igenom bilderna ytterligare ett par gånger, fixa lite med dem o s v, så nu har jag 26 bilder kvar (men några av dem ska också rensas bort).








När jag slutade jobba klockan fem gick jag inte hem utan till Jonas pappa för att äta kalkon. Jonas och Lyle mötte mig på vägen. Det var kanske lite väl kallt för att promenera, men eftersom även Jonas ville dricka vin till maten så var det bäst så. Lyle klagade dock inte. Sara, Tomas och barnen kom också på middag och Lyle var väldigt glad att se dem när dem kom. Han var också glad för alla matrester han fick. Han har ätit en massa extra god mat över jul och nyår, men från och med nu blir det bara torrfoder för honom för ett tag framöver.

Inga kommentarer: